четвер, 30 березня 2017 р.

Урок з географії 3



Урок з географії 3

Тема уроку. Подорож географічною картою і планом місцевості.
Мета: узагальнення і систематизація знань з теми «Земля на плані і карті»; вдосконалення вміння працювати з картами атласу, планом місцевості; розвиток логічного мислення, комунікативних навичок; виховання відповідальності.
Тип уроку: узагальнення, систематизація та оцінювання знань.
Обладнання: підручники, атласи, глобус, контурні карти, аркуші паперу формату АЗ, маркери, фломастери, креслярське приладдя.
Опорні поняття: план, глобус, карта, масштаб, горизонталі, абсолютна та відносна висота, градусна сітка, меридіани, паралелі, географічні координати точок.

Хід уроку
            I.      Організаційний момент
         II.      Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Бывало, в сказках старый столб вещал богатырям:
«Пойдешь направо — конь падет, налево — сгинешь сам,
А прямо — ждет тебя успех на всем твоем пути!»
А что поможет вам теперь путь правильный найти,
Расскажет, где и почему, и что в пути вас ждет,
Как только дружный ваш отряд отправится в поход?

Ви, напевно, здогадалися, що ці чудові рядки присвячені географічній карті — вашому головному помічнику і провіднику у світі географії.
Сьогоднішній урок є завершальним у вивченні способів зображення Землі й особливостей географічних карт. Настав час вирушати в самостійну подорож. Сподіваюся, що, взявши із собою набуті знання та вміння і надійних товаришів, ви з успіхом подолаєте всі труднощі на своєму шляху.
     III.      «Подорож географічною картою і планом місцевості»
1. Робота в групах
Учні виконують завдання на аркушах маркерами, фломастерами кольоровими олівцями. Час роботи — 20-25 хв.
Рекомендується «прикріпити»  до кожної групи по два «штурмани» — найсильніших учнів, які надаватимуть допомогу. Коли група виконує завдання 1 - 3 ,  їх перевіряє штурман іншої групи.

Карта 1
1. Виберіть масштаб і складіть план шляху.
Туристи повертались із походу. Пройшовши лугом 500 м у південному напрямку ґрунтовою дорогою, вони підійшли до колодязя. Далі за азимутом 270° вони пройшли 400 м чагарниками вийшли до невеликого озера. Після цього вони просувалися на південний схід стежкою через мішаний ліс і вийшли до річки, яка протікала із заходу на схід. Перейшовши її дерев'яним містком туристи пішли на південь ґрунтовою дорогою рідколіссям і через   500 м дісталися таборову.
2. Міста А і В розташовані в одній півкулі. Пункт А — на 15° меридіані, пункт В — на 30° меридіані. На схематичному рисунку зобразіть можливі варіанти взаємного розташування міст А і В. Відповідь обґрунтуйте.
3. На контурній карті України накресліть маршрут Донецьк — Запоріжжя — Херсон. Визначте географічні координати міст і обчисліть відстані між ними.
4. Складіть вірш у стилі «синквей» з ключовим словом «масштаб».

Карта 2
1.     Виберіть масштаб і складіть план шляху.
Школярі вийшли зі школи на екскурсію і попрямували ґрунтовою дорогою в північному напрямку. Праворуч розташовувався сад, ліворуч рілля. Пройшовши 400 м, загін підійшов до джерела. Далі за азимутом 30° загін пройшов 600 м лугом і вийшов до річки, яка протікала зі сходу на захід. Перейшовши річку дерев'яним містком, школярі йшли 500 м стежкою мішаним лісом  у північному напрямку і вийшли до невеликого озера.
2. Міста M і N розташовані в різних півкулях. Місто М — на 65° меридіані, а місто N — на 140° меридіані. На схематичному рисунку зобразіть можливі варіанти взаємного розташування міста М і N. Відповідь обґрунтуйте.
3. На контурній карті України накресліть маршрут Харків — Полтава —
Дніпропетровськ. Визначте географічні координати міст і обчисліть відстані між ними.
4. Складіть вірш у стилі «синквей» з ключовим словом «глобус».

Карта 3
1. Виберіть масштаб і складіть план шляху.
Туристи зупинилися на короткий відпочинок у будиночку лісника. Потім вони вирушили на південь стежкою, яка біжить через луг. Пройшовши 200 м, вони повернули за азимутом 130° і через 150 м перетнули шосе, що проходить з півночі на південь. За шосе почався листяний ліс. Туристи пройшли лісом ґрунтовою дорогою 300 м і вийшли до джерела. На відстані 200 м на північ від нього розташовувався млин, до якого вела просіка.
2. Міста С і D розташовані в різних півкулях. Місто С — на 50°   паралелі, а місто D — на 10° паралелі. На схематичному рисунку зобразіть можливі варіанти взаємного розташування міст С і D. Відповідь обґрунтуйте. 
3. На контурній карті України накресліть маршрут Івано-Франківськ — Рівне — Житомир, визначте географічні координати міст і обчисліть
відстані між ними.
4. Складіть вірш у стилі «синквей» з ключовим словом «горизонталь».

Карта 4
1. Виберіть масштаб і складіть план шляху.
Група велосипедистів, яка брала участь у змаганнях, рухалася від «старту» ґрунтовою дорогою в північному напрямку. Ліворуч уздовж дороги ріс фруктовий сад, праворуч чагарники. Через 2 км дорога повернула за азимутом 30°, ще через 1 км велосипедисти дерев'яним містком перетнули річку, яка протікала із заходу на схід. Далі дорога повернула на північний захід через рідколісся. Велосипедисти проїхали в цьому напрямку ще 2 км і наблизились до «фінішу», поблизу якого розташовувався млин.
2. Міста K і L розташовані в одній півкулі. Пункт К— на 5º паралелі, пункт L — на 60º паралелі. На схематичному рисунку зобразіть можливі варіанти взаємного розташування міст К і L. Відповідь обґрунтуйте.






 




3. На контурній карті України накресліть маршрут Київ — Вінниця — Одеса, визначте географічні координати міст і обчисліть відстані між ними.
4. Складіть вірш у стилі «синквей» з ключовим словом «карта».

2.Перевірка завдань штурманами. В цей час проводиться конкурс віршів.
3. Заповнення групами аркушів самооцінювання.

     IV.      Підсумки уроку
Прийом «Мікрофон» (обговорення).

Немає коментарів:

Дописати коментар